Tack, Bredbandsbolaget!

Standard

När jag kom hem från jobbet idag ringde mobilen.

Tjejen i andra änden presenterade sig o sa att hon ringde från Bredbandsbolaget. Hon ville höra hur det fungerade med bredbandet nu.
-Jotack, sa jag. Nu sen ett par veckor fungerar det riktigt bra! Men det har ju varit ganska besvärligt över sommaren, med den där DNS-servern som inte riktigt ville vara med. (Har haft en/flera aktiva felanmälan sen i maj/juni nånting, den senaste sedan 27 juni då de konstaterat att det verkligen var en driftstörning o inte samma fel på mina 3 datorer samtidigt…)
Då säger människan:
-Är det OK för dig om du får 4 månader gratis som kompensation för krånglet?
Tja, vad ska man säga mer än JA TACK!

Det känns väldigt bra att dom ERBJUDER avgiftsfritt som kompensation, så man inte ska behöva ringa o bråka om sånt oxå. Jag fick ju sen tidigare en månad avgiftfritt i juni, för det som krånglade då. Plus 4 månader till nu, det känns helt OK. Det är sånt här som jag som kund uppskattar.

Tack för det, Bredbandsbolaget!

Så är det bara att hoppas att det fortsätter fungera lika felfritt som det funkat de senaste veckorna!

»

  1. Man kan tycka att kompensationen är bra….men egentligen är det det minsta man kan kräva. När man nu vant sig med internet. är man ju oerhört beroende inte bara mentalt utan faktiskt rent konkret. Men trots allt. Heder åt Bredbandsbolaget,

    Görans föräldrar har haft en massa krångel hela tiden sedan dom skaffade internet för några år sedan…………ocjkså Bredbansbolaget. problemet är att det är bostadsrättsföreningen som förhandlar

    Gilla

    • Ja, men jag har ju totalt fått 5 månader gratis som kompensation för ca 2 månaders ”totalt DNS-haveri” o dessförinnan ett par månader med störningar.

      Internet har ju fungerat hela tiden, men med ”totalt DNS-haveri” menar jag att varje gång jag slog på datorn så måste jag in på nätverkskortet o ställa in DNS manuellt + att den la av 3-4 gånger varje kväll o DNS måste ställas om för att jag skulle ha internetkontakt….. Å innan det totala sammanbrottet så var det ”DNS-haveri” kanske 1-3 gånger i veckan under ett par månader.

      Men visst är det så att när man blir van med internetuppkoppling så blir den lika naturlig som att det ska finnas vatten i vattenkranen o el i eluttagen….

      😀

      Gilla

      • Man träffar ju på en och annan ”lite ‘äldre” (konstigt att det finns äldre än man själv fortfarande) som när man smågnäller om nåt krångel med datorn eller nätet påpekar med typ ”det är inte bra det där nya” då kan man kontra med vanlligt elavbrott eller som du sa vattnet. Men då får man höra att det är ju liksom en annan sak…….Det är då bara att lämna diskussionen då suck!

        Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s