Daily Archives: 2017/11/04

Även ett litet ljus kan leda en vilsen man hem….

Standard

eller nåt liknande hade min pappa diktat o lagt en lapp vid ett tänt gravljus på trappen hos syrran när de varit på  fest o kom hem på nattkröken….

Dikten passar bra så här i alla helgona helgen när kyrkogårdarna pyntas med  gravdekorationer och ljus, ljus, ljus Så vackert! Jodå, vi har pyntat både Jannes gravar i Giresta och Grytnäs o mina i Horndal.

Jo, så var vi ju till Marias grav i Mellösa åxå….. Ja, graven där Marias man är begravd, alltså. Maria är ju inte begravd, inte än på länge i alla fall….

Så har jag varit ner på apoteket o hämtat en omgång penicillin: Igår när jag träffade ”min” läkare konstaterade hon att ringen jag haft/har på höger ben var Borrelia så nu ska jag äta penicillin för det. Jag har ju sett ringen o vet att det signalerar Borrelia men trodde ändå inte att det var nåt eftersom jag inte känt nåt ….. Ibland är man duktig på att stoppa huvudet i sanden 🙂

