DobermAnd

Standard

Hej Cissi, här kommer And-förklaringen till dig o andra som funderat!

Jo, alltså… Så här var det:
För några år sedan en gång när jag pratade med Curt Källman om ditten o datten så hade jag med ett foto på Raaaél, som Curt träffat vid några tillfällen.
-Men titta, sa han. Har du sett?
Så vred han fotot så det låg på sidan, höll för hundens ansikte så man bara såg örat …. och vips! Örat är ju faktiskt format som ett perfekt svart and-huvud!

-Jahaaa….. sa jag. Det är alltså inte en Dobermann vi har, utan en DobermAnd…..

För jycken har på det här fotot en and på var sida huvudet…

Sen kan man ju fråga sig om det finns något som helst andlikt över Raaaél? Nej visst tusan, det stavas ju andligt…. 😀

Ett svar »

  1. OK – håller med… fina svarta ”ändor”… eller andar… hihi… Det är så långt han är lik en and… ja, det här kan man dra hur långt som helst… 🙂 När min lillebror Niclas var liten sa han: – Titta mamma, där går en massa ”andar”! – Nej, sa mamma, om det är en, heter det and om det är flera heter det änder… Efter en stund sa han: – Titta mamma, en massa änkor! (Han visste väl då vad flera ankor hette 😉 Det tyckte jag var gulligt!!

    God Fortsättning!! Efter kl 15, får jag åka hem och fira jul!!
    Kram

    Gilla

Lämna en kommentar