Dagsarkiv: 2011/12/09

Anna, du kan väl stanna….

Standard

Idag på Anna-dagen har jag namnsdag. Så har jag sagt det. Nu vet alla. Gratulationer mottages i kommentarsfältet 🙂 .

Jag har ingen förnamnsmarkering i folkbokföringen så jag får en del sån där direktadresserad post till Anna Bn – den lägger jag direkt i återvinningen med kommentaren att min farmor Anna Bn är död sen 1968 o kan dom inte skicka till mig så får det vara!

Fredagkväll i soffhörnet. Janne i fåtöljen bredvid o lille vovven utslagen på golvet. Det är skönt det! Mindre skönt är att det här är enda helgen före jul som vi är lediga tillsammans. Nästa helg jobbar Janne o då är det kroki i Falun på lördagen. Sen är det ju julhelg?

Men innan nästa helg är det Lucia på tisdag, jag blir bjuden på lunch av mitt fack på onsdag (alla som under året fyllt 50 o 60 år bjuds på lunch), o sen på fredag ska vi på jobbet äta julbord tillsammans. Så programmet är späckat, som det brukar så här års.

… å paketen har börjat ramla in… hihihi. Både sånt jag beställt o Raaaéls julpresent från Andalusien:

    ¤ De fantastiska fotoböckerna från Moderna Museet som snälla Anita köpt åt mig o skickat har kommit (4,5 KILO fördelat på 2 fotoböcker).
    ¤ Paketet till Raaaél o oss från Maria i Andalusien har jag varit o hämtat idag – å så många spännande saker!
    ¤ SMS-avisering att skrivplattorna finns att hämta ut från postutlämningsstället.
    ¤ Sen är det ett par paket till som ska vara på ingång…

~ (¯`’•.¸(♥)¸.•’´¯) ~

I morse när jag gick upp hade det snöat – det hade kommit runt 1 dm snö under natten! Det har snöat o regnat om vartannat hela dagen idag, så snötäcket är inte djupare än i morse, men avsevärt blötare o tyngre…