konstresa till Stockholm

Standard

igår 8/2 tog jag tåget till Stockholm o Anita för att mätta konsstbehovet en stund .

DSCN0747Först dock lite shopping .Muji  påbotten av Åhleéns har måååånga små praktiska prylar.

Sen tog vi tunnelbanan till Japanska Torget där jag köpte en morronrock/kimono style . Sen vidaretill Siden Selma för att köpa långkalsonger o örngott.

DSCN0748

DSCN0758

Sen for vi ut  till Waldemarsudde där en stor ställning med Helene Scjerfbeckds målniongar pågår till 24/2 ….. mycket vackert men så gott som alla hennes porträtt ser så plågade ut. SÅ det rä inte med lätt sinne man går där ifrån!

DSCN0762

Det här var ett par av de behagligare porträtten….

jo, llite mer shopping innan hem resan , rea på Kreatima kan man ju inte bortse från!

Innan det var dags att sätta sig på tåget hem igen på kvällen

ANita hjälpte till o såg till att jag kom med på rätt tåg så jag kom hem

Tack för den resan till Stoskholms konst, Anita!!

DSCN0785

Här står tåget som ska föra mig hem igen !

Ett svar »

    • Ja, jag hoppaso tror att både Anita o jag har lika roligt när vi är på våra konstresor – vare sig hit till Avesta Art, Zorn i Mora eller Stockholmsresorna 😉

      Gilla

Lämna en kommentar