Dagsarkiv: 2018/05/19

Avesta Art 2018, vernissage 19/5

Standard

Idag har vi varit på vernissage, Avesta Art öppnar för sommaren. Årets tema är Illusion/Allusion

DSCN8776-1

Som vanligt mycket varierande konst, det är ju det som är Avesta Arts storhet.

Det här är fotografier av Ann Eringstam

Det som jag gillar – tycker andra är skräp.
Det andra gillar  – kan jag tycka inte värt det utrymme de upptar.
Men det är precis som det ska – Högt i tak  o många åsikter.

Textilkonst av Malin Bobeck Tadaa

Jag kommer att lägga in några bilder senare när jag klämt i lite energi i mobilbatteriet, det pep av hunger när vi kom hem. Ja, vet, jag är dålig på att komma ihåg att peta i sladden, för jag har ju faktiskt både en powerbank med mig, o en mobilladdare i bilen….

DSCN8747-1

Torsten Jurells verk i stora martinhallen fick mig att associera till Huvudena på Påskön…

DSCN8764

Och lite ”klassiskt” måleri fanns det också på årets Avesta Art, Haruko Maeda som målat en gammal änkedrottning.