Dagsarkiv: 2021/03/30

Naglar anamma!

Standard

Jag har ju gått från att vara nagelbitare av värsta slag till att kunna låta dom växa ut.

Även ibland klistra på plast/lösnaglar för att låta bli stoppa naglarna i munnen.

Men jag har vissa problem med ”lösisarna”. Det är inte så lätt alla gånger… t ex vid toabesök… eller försöka skriva SMS eller annat på mobilen.

Dom som är van säger ”det blir bättre när du vant dig” men det vete tusan. Ändå klipper jag ner lösisarna så de inte ska vara längre än övriga naglar på händerna.

Jag har tappat räkningen på tappade lösisar i toaletten… alt 1: sluta använda lösisar alt 2: sluta torka rumpan på toa…😒 alt 3: sluta kommunicera via text på mobilen…

Enklast är väl alt 1, men eftersom mina naglar inte är av bästa kvalisort utan skivar sig o lätt bryts av så vill jag gärna ha nåt som skyddar o nagellack räcker/ funkar inte!